רוצים לסגור את מתחם אסקייפלנד לעצמכם ?


    מזה בעצם אסקייפ רום?

    אם הגעתם עד לכאן, סביר להניח ששמעתם לאחרונה מילים כמו:

    escape room, exit room או כפי שהם מכונים בעברית: חדרי בריחה, חדרי מילוט, חדרי קווסט ומשחקי היחלצות מחדר.

    שמעתם, אבל לא בטוח שידעתם על מה בדיוק מדובר, מה זה בכלל,

    מה עושים שם או מה מנת המשכל שצריך בשביל לשחק במשחק כזה.

    וזה עוד בכלל לפני שחשבתם על אילו חדרים ישנם, לאיזה כדאי ללכת ומתי.

    בדיוק בשביל זה אנחנו כאן 🙂

    חדר בריחה הוא משחק חברה מציאותי בו אנשים ננעלים בחדר ביחד עם משתתפים אחרים וצריכים להשתמש בחפצים שונים הנמצאים בחדר כדי לפתור סדרה של חידות, למצוא רמזים, לפענח צופנים ולהימלט מהחדר תוך זמן מוגבל, לרוב כ-60 דקות. מקור חדרי הבריחה הוא משחקי מחשב עם שם וקונספט דומה שלימים קרמו עור וגידים והפכו לחדרים אמיתיים שכובשים את העולם כולו, וכעת גם את ישראל. החדר ה'אמיתי' הראשון הוקם ב-2006 בעמק הסיליקון. ב-2007 כבר הוקמו כמה חדרים ביפן ומשם הטרנד התפשט לסין והונג קונג. בירת משחקי הבריחה כיום היא בכלל בודפשט, ובמקומות שונים באירופה הקונספט כבר הפך לתחרותי.

    מה הרעיון מאחורי חדרי הבריחה?

    תארו לעצמכם את המצב הבא: אתם מוצאים את עצמכם כלואים בתא מעופש, על לא עוול בכפכם,

    אין לכם מושג למה אתם כלואים ואתם רק רוצים לצאת החוצה כמה שיותר מהר.

    לפתע, אתם שמים לב שהשומרים על התא יצאו ואתם לבדכם. אתם מבינים,

    שיש לכם פרק זמן מוגבל לתכנן את הבריחה ולהוציא אותה לפועל.

    אם תצליחו תרוויחו את חירותכם, ואם לא תצליחו לחשוב על תוכנית,

    או שתתפסו תוך כדי הבריחה, תיכלאו לעוד הרבה מאוד זמן…

    בחיים האמיתיים, אין ספק שמדובר בסיטואציה שאף אחד לא היה רוצה לחוות. אבל,

    ישנו מצב הו העניין כולו דווקא יכול להיות מהנה – אם אתם בחדר בריחה, וזו רק דוגמא לסיפור אחד.

    איך זה עובד?

    הרעיון פשוט, יש לכם ולחברים שלכם בין שעה לשעה וחצי (תלוי חדר) לפענח סדרה של חידות כדי להצליח לצאת החוצה. הדרך החוצה כרוכה בפתרון פזאלים, גילוי רמזים מוטמנים ופתיחת מנעולים. תצטרכו לפענח צפנים, להשתמש באופן יצרתי בפנסים ומגנטים ולגלות משמעות נסתרת בכל פרט. לכל חדר יש סיפור ואוירה משלו – ממדען מטורף שרוצה להשתלט על העולם עד לבריחה ממרתף של רוצח סידרתי. רב החדרים מתאימים לקבוצות של 2-5 משתתפים, ומעטים לקבוצות גדולות יותר של עד 50 איש. יש להזמין מראש את החדר ליום והשעה הרצוייה, כשלרב מספיק לבצע את ההזמנה כמה ימים מראש. המחיר נע סביב ה-80-120 ש"ח למשתתף במשחק, כאשר המחירים בסופי שבוע לרב גבוהים יותר. רב החדרים פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה ופעילים בכל הימים (פלט לחדרים שומרי שבת). ישנם חדרים המתאימים לילדים אך רובם מיועדים לגילאי 15 ומעלה.

    האם צריך ידע מוקדם או רקע כלשהו?

    המחשבה הראשונית של אנשים רבים היא שחדרי בריחה מתאימים ל"גאונים" או ל"חנונים" כבדים. למעשה, זה ממש לא כך. כל אחד יכול ליהנות ממשחק בריחה בתוך חדר החלצות, הרי כל אחד מאיתנו אוהב לגלות דברים חדשים, בייחוד כשהגילוי נעשה בכוחו עצמנו ובזכות הכישורים שלנו. מעבר לכך, המשחק יכול גם ללמד אותנו דברים רבים, שלא היינו לומדים בהזדמנויות אחרות, החל ממקומות בעולם ועד לתרבויות וסגנונות לבוש. כדי לצלוח את חדרי הבריחה ולהיחלץ מהם בזמן, צריך מצב רוח הרפתקני וחושים טובים. צריך לחשוב מחוץ לקופסה, ולנסות להשתמש בכלים שונים מחיי היומיום בדרכים יצירתיות. רוב המשימות לא מאתגרות פיזית, הן בעיקר דורשות שיתוף פעולה של הקבוצה והגיון בריא. בכל מקרה, לאורך המשחק המפעיל של החדר יצפה בכם בוידאו ותוכלו לבקש רמזים. כך שגם אם אין לכם ניסיון ואתם לא מפצחי צפנים ופותרי חידות היגיון מקצועניים, אפשר להנות מהמשחק ולא להיתקע.

    חדרי בריחה בישראל

    בישראל, פועלים עשרות חדרים ועשרות נוספים בתהליכי הקמה. החדרים מפוזרים בכל רחבי הארץ, מנהריה בצפון ועד אילת בדרום. כל אחד מחדרי הבריחה מעמיד אתכם בסיטואציה מרגשת, מפתיעה ומורכבת, שהסיכוי שלכם לחוות אותה במציאות הוא בין נמוך מאוד לאפסי – בריחה ממתקפת זומבים, בריחה מתא כלא, חזרה למציאות מהעבר או מהעתיד, טיול מסביב לעולם ועוד הרפתקאות רבות. אף אחד אינו דומה למשנהו וכל חדר הוא חוויה בפני עצמו.

    איך בוחרים חדר בריחה?

    אנחנו זוכרים את עצמנו כשרצינו לצאת לחדר בריחה בפעם הראשונה, פשוט הלכנו לאיבוד. לא ידענו אלו חדרים יש באיזור שלנו, אילו חדרים פנויים בזמן שהתאים לנו ומה הסיפור מאחרוי כל אחד. בזבזנו שעות על חיפוש סיזיפי של חדר פנוי למשחק. בנקודה הזו החלטנו להרים את הכפפה ולעשות סדר. לשם כך, הקמנו את BookEscapeRoom המאפשר למצוא והזמין בקליק אחד חדרי בריחה פנויים למשחק. לכם נותר רק ולבחור את האזור התאריך והשעה שנוחים לכם ואנחנו כבר נמצא ונזמין בשבילכם את החדר בריחה.

    איך BookEscapeRoom עובד?

    קודם כל, מחליטים עם מי רוצים ללכת (זה יכול להיות חברים לעבודה, בן זוג, או אפילו דייט, בוחרים מיקום, יום וטווח שעות רלוונטי. כעת, נותר לכם רק לבחור מבין כל האפשרויות שמצאנו לכם איזה חדר מוצא חן בעינכם, ולהזמין. נהניתם? ספרו לחברכם (וגם לנו!), פרסמו חוות דעת על החדר ותחזרו להזמין שוב בפעם הבאה.

    רוצים לסגור את מתחם אסקייפלנד לעצמכם?

      קידום אתרים בחיפה קידום אתרים בחיפה